ابتلا نیمی از بزرگسالان آمریکایی به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت

 9 سپتامبر 2015- نیمی از بالغین آمریکایی به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت مبتلا هستند. در این تحقیق که توسط موسسه ی ملی دیابت، بیماریهای کلیوی و گوارشی آمریکا انجام گردید، اعلام شد بسیاری از افراد مبتلا به پیش دیابت از ابتلا خود به این بیماری مطلع نیستند.

 مدیر برنامه ی موسسه ی ملی دیابت، بیماریهای کلیوی و گوارشی، Catherine Cowieمی گوید: دیابت قابل درمان است اما تنها  در صورتیکه  تشخیص داده شود، جامعه ی پزشکی  آمریکا باید از نرخ بالای  این بیماری که دراغلب افراد آمریکایی تشخیص داده نشده است، آگاه شوند.

 بر اساس آنالیزهای انجام شده 14 درصد از بالغین در آمریکا به دیابت نوع 2 مبتلا هستند و 35 درصد  از آنها از ابتلا خود به این  بیماری مطلع نیستند.

دراین تحقیق تأثیر نژاد بر خطر ابتلا به دیابت نیز بررسی گردید، نتایج این بخش از تحقیقات نشان داد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 درافراد سیاه پوست ، افراد اسپانیایی تبار و آسیایی دو برابر نژاد سفید پوست است.

 همچنین دراین تحقیق مشخص شد 38 درصد از افراد بالغ  در آمریکا به پیش دیابت(prediabetes) مبتلا می باشند که بیماری پیچیده ای است. اگر چه یکی از راه های مفید، تشویق مردم به تغییر شیوه ی زندگی است اما محققان می گویند: تشخیص پیش دیابت موجب کاهش احتمال ابتلا این  افراد به  دیابت نوع  2 نمی شود. آستانه ی پیش دیابت همیشه همان است صرفنظر از عواملی مانند پیری که به طور طبیعی موجب بالا رفتن مقدار قند خون می شود.

علاوه بر این، هزینه های مرتبط با پیش دیابت بسیار زیاد است. محققان معتقدند بسیاری از افرادیکه از ابتلا خود به پیش دیابت مطلع هستند باید داروهایی مانند متفورمین را برای کمک به کاهش قند خون خود مصرف کنند، اما منتقدین استدلال می کنند که این روش هدر دادن منابع مالی است چرا که بسیاری ازاین افراد درآینده  به دیابت نوع 2 مبتلا نخواهند شد.

 یافته های این تحقیق نشاندهنده ی تصویری غم انگیز از دیابت است اما یک خبر خوب این است که میزان ابتلا به دیابت از سال 2008 تا حدی ثابت مانده است، که نشان دهنده ی تاثیر مثبت استراتژیهای پیشگیرانه است، اگر چه این میزان بهبود برای مسئله بزرگی مانند دیابت کافی نیست. خبر خوب دیگر این است که روند افزایش ابتلا به دیابت به سرعت سالهای قبل نیست اما علامتی از کاهش این روند  نیز مشاهده نمی شود.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/sep/half-of-all-us-adults-have-type-2-diabetes-or-prediabetes,-study-finds-97258129.html